Educa קורסים און ליין
איך לכתוב קוד

איך לכתוב קוד

לכתוב קוד תמיד היה נראה לי כדבר מאוד מדליק ומי שיכול לכתוב אותו אלו אנשים חכמים בעיקר.
לימים נוכחתי לדעת שזה לא נכון והרבה מאוד אנשים יכולים לדעת איך לכתוב קוד בקלות הרבה יותר רבה ממה שהם חשבו.

 

מהו קוד בעצם ?

קוד בעצם נצא בכל מקום ! הוא נמצא בטלוויזיה, במחשבים, בטלפונים במטוסים ובעצם כל דבר "רובוטי" שמסביבנו.
בעבר היה מאוד קשה לכתוב קוד כי לא לכל אחד היה מחשב אבל היום ?? היום אתה תוך יום כבר מריץ את הקוד הראשון שלך ותוך כמה חדשים מתחיל להבין את השפה שבא אנו מדברים עם המחשב.
קוד הוא בעצם קטע קטסט שכתוב באנגלית כמובן והוא מכיל מילות מפתח ופונקציות. 
בעזרת קוד אתם יכולים לכתוב אתר אינטרנט או תוכנה למחשב כמו וינזיפ או תוכנה פשוטה שמגלה מה האיי פי של המחשב שלכם, והדבר המדהים ביותר הוא שאתם בעצם יוצרים מאפס מה שהראש היצירתי שלכם ירצה ! וזה רבותי דבר מדהים וגדול.


 

דוגמא תאורטית לשימוש בקוד

לדוגמא יש לנו טלפון ואני רוצה לפתוח אותו. אני מקיש 4 ספרות ואז המידע הזה מגיע בדרך כלשהי לתוכנית שלנו. התוכנית שאנו נבדוק תשווה את הספרות שהוכנסו על ידי לספרות האמיתיות ותבדוק האם זהו הקוד הנכון. ואז אם זה הקוד הנכון נפתח את המכשיר ועם הקוד לא נכון אז נעשה פעולה אחרת כמו לספור מספר נסיונות לפני נעילה או הצגת הודעת שגיאה.
ככה אנו נעשה זאת מבחינה תאורטית:

if(password == '1234'){
 OpenDevice();
}
else{
 printMessage('Incurrent Password');
}


אל תיבהלו. זה רק קוד שכתבתי בשפה מאוד כללית ובקוד אמרתי למחשב (שימו לב שאנחנו נתחיל לדבר איתו לאט לאט) שאם הקוד שהוזן הוא 1234 אז תפתח את הטלפון. אחרת תגיד לדוגא הודעה.
 

איך הקוד שלנו מדבר עם המחשב ?

אז המחשב הוא לא מכיר את המילה if וגם לא מכיר את המילה else אבל השפת תיכנות שבה אני עובד היא דואגת לזה. אנו נשתמש בשפת תכנות מסויימת ואז לאחר שנכתוב קוד בשפה של התכנות שבחרנו, השפה תשמתש בתוכנית שלוקחת את הקוד שלנו שבן אדם יכול לקרוא ותמיר אותו לפשת מכונה (שפת מחשב) שהוא יכול להבין אותו שזה נקרה לשפת אסמבלי וזה יראה למחשב בערך כך:

MOV A,[1]        3e 00 01 ; A=y
MOV B,[2]        3f 00 02 ; B=z
ADD A,B          8c       ; A=A+B;
MULT A,B         9f       ; A=A*B
MOV [0],A        4e 00 00 ; x=A

ואת זה המחשב יוכל לקרוא על ידי כמה תוכניות פנימיות שיש לו. כל השפות תכנות שנתשמש בהם יגיעו לכמעט אותה תוצאה של קוד מחשב שהוא מבין.
 

שפות תכנות

כדי להגיע לקוד אסמבלי אנחנו משמשים בשפות תכנות שבעזרתם אני יכול לכתוב קוד קריא שמתכנת אחרי יוכל לקרוא ולהבין בקלות.
ישנם המון שפות תכנות היום ולכל אחת יש תחביר מסויים ממש כמו עברית ואנגלית וספרדית בכל השפות אומרים שלום אבל בכל שפה אומרים שלום בדרך אחרת כלומר המילים שונות.

  • C#
  • C++
  • PHP
  • Java
  • HTML
  • Ruby

אלו הם שפות תכנות מאוד פופולריות שבעזרתם אנו כותבים קוד. לכל שפה כמובן יש את הייתרנות והחסרונות שלה אבל כולם נותנות לנו לכתוב תוכניות על ידי תוכנות של עריכת טקסט שמיוחדות לתכנות לדוגמא מי שמכותב בשפת c# ישתמש בתוכנת visual studio של מיקרוסופט ועוד.
 

משכורת ממוצאת התחלתית של ש"ח 10,000

היום חסרים המון מתכנתים בתחום ההיטק ויש עלייה שנתית ממוצעת בביקוש של כ 13% למתכנתים.
אולי התחביב שלכם יהפוך למשהו מקצועי ותוכלו גם להנות מלכתוב קוד וגם להרווי כסף ! נשמע מעולה . אני יכול להגיד על עצמי שאני מאוד אוהב את התחום ועם למעלה מ 8 שנים אני מאוד מסופק ושמח להגיע לעבודה בתחום.
נסו מה כבר תפסידו ??
 

מדליק ! איך אני מתחיל לכתוב קוד ??

כל אחד יכול לכתוב קוד. קוד איכותי לוקח זמן כדי לכתוב אבל הבשורות הטובות הם שכבר היום תוכלו לרשום קוד ולהריץ את התוכנית הראשונה שלכם. יש לכם קורס בעברית שהכנתי עבורכם ויש קישור בתחתית הדף כמובן שתוכלו לראות באתר הזה מבוא לעוד שפות כמו שפת סי ועוד. בכל מקרה אני מקווה שהסברתי בגדול מזה תכנות ומזה קוד. שיהיה לכם בהצלחה ! ותמיד תעשו מה שאתם אוהבים.


נושאים שלומדים בשפת התכנות

מבוא לתכנות בשפת #C 39 שיעורים


מעל 237 סטודנטים צפו בקורסים שלנו ולמדו תכנות בקלות !
עבור לקורס

ליאור כבאזה

מבוא לתכנות בשפת #C